Migracija riba
Postano: 25 svi 2010, 18:25
Nedavno sam lovio pastrmke po drzavi Idaho, na sjeverozapadu SAD-a. Ribe je bilo na pretek, narocito mladji. Upalo mi je u oko da se razlikuju po izgledu, pa upitah prijatelja o tome. Objasnio mi je da su neke lokalne kalife, dok su druge migratorne, morske, ovdje poznate kao Steelhead. Pokazao mi je i Pacifickog lososa, i jos neke, ali i jezerskog. Onda je nastavio pricu o dolasku (migraciji) riba, sezoni "loma" i slicno. Onako zacudjeno ga pogledah, jer sve njihove rijeke idu slivom Sneak rivera u Columbia river, za koju sam zasigurno siguran da je pregradjena 5-6 puta vise Portlanda u Oregonu.
Jutros sam dolazeci u Portland vozio pored tih jezera i gledao aktivno hranjenje salmonida na povrsini. Kljucala je voda, a ja, kao Dry Flyfisherman, nisam htio to propustiti. Nakon silaska na vodu zateknem cuvara, koji mi objasni da je u toku poribljavanje i da danas nema ribolova. Super da i to vidim. Sredinom jezera fura mini tanker dug oko 30-40m, kao i oni za naftu, a na njemu velikim slovima "Transport riblje mladji". Cuvar mi je objasnio da tokom godine riba se broji, mjeri i kontrolise, na osnovu slucajnog uzorka, a onda se na osnovu slucajnog uzorka odredi cega, koliko i gdje fali. U taj tankerf koji ima nekoliko stotina razdijeljenih komora se natovari riba, kao i roba u mom kamionu, a tanker krene uzvodno, putem kojim bi prirodno riba trebala da ide. Usput, na unaprijed oznacena mjesta ispusti ribu na sredini jezera, tako da se ona rastrka na sve strane. Ipak kako to objasnjava pojavljivanje ove ribe u Idahu? Ribocuvar nastavlja, kako riba dolazi pod brane i tu se grupise u nadi da ce nekako preci. Kada brodovi, poput ovog tankera dodju u "lift" da predju branu, za njim udje i poneka riba, te tako savlada prepreku. Posto ih dosta ne uspije uhvatiti pravi momenat, oni vrse doporibljavanje. Jedna kolicina je namijenjena za maticno jato i moraju se odmah pustiti, dok velika kolicina njih je namijenjena za izlov. Te ribe su oznacene tako sto su im odstranili masno peraje (imaju ga salmonidi) i lako se razlikuju od "odabranih". Znaci da se oni pobrinu da nadomjeste gubitak uslijed izgradnje brane, ali da i dalje prioritet ima divlja riba, koja se nalazi na grbovima ovdasnjih drzava, regija i gradova. U sezoni migracije pobrinuli su se da ima dovoljan i cest broj otvaranja prevodnice za brodove kako bi sto vise divlje ribe uspjelo preplivati. Upotreba tankera im smanjuje troskove poribljavanja, stedi vrijeme i ljudski rad, a svojim prelaskom preko i niz branu dodatno daje sansu divljoj ribi za migraciju.
Mene ovo fasciniralo, a vas?
Jutros sam dolazeci u Portland vozio pored tih jezera i gledao aktivno hranjenje salmonida na povrsini. Kljucala je voda, a ja, kao Dry Flyfisherman, nisam htio to propustiti. Nakon silaska na vodu zateknem cuvara, koji mi objasni da je u toku poribljavanje i da danas nema ribolova. Super da i to vidim. Sredinom jezera fura mini tanker dug oko 30-40m, kao i oni za naftu, a na njemu velikim slovima "Transport riblje mladji". Cuvar mi je objasnio da tokom godine riba se broji, mjeri i kontrolise, na osnovu slucajnog uzorka, a onda se na osnovu slucajnog uzorka odredi cega, koliko i gdje fali. U taj tankerf koji ima nekoliko stotina razdijeljenih komora se natovari riba, kao i roba u mom kamionu, a tanker krene uzvodno, putem kojim bi prirodno riba trebala da ide. Usput, na unaprijed oznacena mjesta ispusti ribu na sredini jezera, tako da se ona rastrka na sve strane. Ipak kako to objasnjava pojavljivanje ove ribe u Idahu? Ribocuvar nastavlja, kako riba dolazi pod brane i tu se grupise u nadi da ce nekako preci. Kada brodovi, poput ovog tankera dodju u "lift" da predju branu, za njim udje i poneka riba, te tako savlada prepreku. Posto ih dosta ne uspije uhvatiti pravi momenat, oni vrse doporibljavanje. Jedna kolicina je namijenjena za maticno jato i moraju se odmah pustiti, dok velika kolicina njih je namijenjena za izlov. Te ribe su oznacene tako sto su im odstranili masno peraje (imaju ga salmonidi) i lako se razlikuju od "odabranih". Znaci da se oni pobrinu da nadomjeste gubitak uslijed izgradnje brane, ali da i dalje prioritet ima divlja riba, koja se nalazi na grbovima ovdasnjih drzava, regija i gradova. U sezoni migracije pobrinuli su se da ima dovoljan i cest broj otvaranja prevodnice za brodove kako bi sto vise divlje ribe uspjelo preplivati. Upotreba tankera im smanjuje troskove poribljavanja, stedi vrijeme i ljudski rad, a svojim prelaskom preko i niz branu dodatno daje sansu divljoj ribi za migraciju.
Mene ovo fasciniralo, a vas?